میزان 28, 1399 17:14 Asia/Kabul
  • سرتیپ حاتمی: ایران آماده امضای توافقنامه نظامی با کشورهای حاشیه خلیج فارس است
    سرتیپ حاتمی: ایران آماده امضای توافقنامه نظامی با کشورهای حاشیه خلیج فارس است

وزیر دفاع و و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران بر آمادگی جمهوری اسلامی برای امضای توافقنامه‌های نظامی و امنیتی با کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در گفتگو با شبکه خبری الجزیره که روز دوشنبه منتشر شد، با بیان اینکه توافقاتی با روسیه و چین پس از پایان ممنوعیت تسلیحاتی صورت گرفته است، افزود: ایران به توافقات مهمی با روسیه در رابطه با گسترش و توسعه سیستم‌های نیروی هوایی دست یافته ‌است.

سرتیپ حاتمی اظهار کرد: پایان ممنوعیت تسلیحاتی ایران فرصتی برای خرید نیازهای تسلیحاتی و فروش آن به دیگر کشورها است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در این گفتگو همچنین بر ضرورت جلوگیری از آغاز رقابت‌های تسلیحاتی که منطقه را به بشکه باروت تبدیل می‌کند، تاکید کرد.

سرتیپ حاتمی در ادامه با اشاره به تحولات قره باغ، گفت: ایران هشدارهای رسمی و روشنی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره امنیت مناطق مرزی داده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران ضمن رد اتهامات مربوط به استفاده روسیه از مرزهای ایران برای انتقال سلاح به ارمنستان افزود: ایران از ترکیه انتظار دارد، به عنوان یک کشور منطقه‌ای مهم و دوست، به حل بحران منطقه مورد مناقشه «قره باغ» از راه دیپلماتیک کمک کند.

سرتیپ حاتمی همچنین با بیان اینکه عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، امنیت منطقه خلیج فارس را مستقیما تهدید می‌کند، تاکید کرد: هرگونه تهدیدی که از سوی رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس صورت بگیرد، با پاسخ صریح و مستقیم مواجه خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران همچنین یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مذاکره‌ای با دولت آمریکا در ارتباط با سامانه موشکی خود نخواهد کرد و هیچ کس حق ندارد این موضوع را از تهران بخواهد.

کلیدواژه