آمادگی مجلس ایران برای همکاری با مجمع مجالس اسلامی برای مقابله با کرونا
(last modified 1399-07-29T04:42:03+00:00 )
میزان 29, 1399 09:12 Asia/Kabul
  • آمادگی مجلس ایران برای همکاری با مجمع مجالس اسلامی برای مقابله با کرونا
    آمادگی مجلس ایران برای همکاری با مجمع مجالس اسلامی برای مقابله با کرونا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران بر آمادگی کامل تهران برای همکاری و هم‌افزایی با سایر اعضای مجمع مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی (PUIC) در زمینه مقابله با کووید 19 تاکید کرد.

«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در چهل و چهارمین نشست مجازی کمیته اجرایی مجمع مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با موضوع همه‌گیری کووید 19 و راه‌های پیشگیری آن گفت: ایران از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کووید- 19 در جهان، ضمن همکاری با سازمان جهانی بهداشت، به تهیه برنامه راهبردی ملی هدفمند برای مبارزه با این ویروس اقدام کرد و در این زمینه یکی از اولویت‌های خود را تبادل تجربه و امکانات با دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای آسیایی در نظر گرفت.

عمویی با بیان اینکه بسیاری از کشورها، ظهور بیماری همه‌گیر ناشی از ویروس کرونا را محکی برای پیشبرد سیاست نوع دوستی و بشردوستانه خود در نظر گرفته‌اند، یادآور شد: حاکمان قلدر ایالات متحده آمریکا، بر استمرار سیاست‌های ظالمانه تحریمی خود اصرار دارند و فشارهای غیرانسانی و تروریسم اقتصادی خود بر ملت‌های مختلف در سطح جهان را به «تروریسم سلامت» و «تروریسم دارویی» نیز تعمیم داده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: بی‌تردید هیات حاکمه آمریکا که در مقابل دسترسی کشورها به منابع مالی، فنی، بهداشتی و بشردوستانه برای مقابله موثر با ویروس کرونا مانع تراشی می‌کنند، باید در محاکم بین‌المللی و وجدان عمومی محاکمه شود.

عمویی در ادامه با اشاره به تشدید جنایت‌های رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد: امروز فلسطین در وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای به سر می‌برد و این مسئله بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت عملی کشورهای اسلامی است.

کلیدواژه