میزان 29, 1399 16:17 Asia/Kabul
  • ربیعی: ایرانی‌ها عاشق صلح، ثبات و همکاری های منطقه هستند
    ربیعی: ایرانی‌ها عاشق صلح، ثبات و همکاری های منطقه هستند

سخنگوی دولت ایران با اشاره به رفع تحریم تسلیحاتی ایران گفت: ایرانی ها عاشق سلاح نیستند بلکه عاشق صلح، ثبات، همزیستی و همکاری های منطقه برای توسعه پایدار هستند.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه ایرانیان در قرون اخیر هیچ گاه آغازگر تهاجم نظامی به هیچ کشوری نبوده اند، تصریح کرد، جهانیان، شاهد رفتار سازنده و صلح طلبانه ایران در مناقشات منطقه ای قفقاز هستند.

ربیعی با اشاره به اینکه ایران همه کشورهای منطقه را به پیمان‌های صلح دعوت کرده است، افزود: ایران با تروریسم، خشونت و افراطی‌گری بی امان و واقعی مبارزه کرده است.

سخنگوی دولت ایران با تاکید براینکه سلاح ایرانی همواره پشتوانه صلح و امنیت سرزمینی و منطقه‌ای بوده است، خاطرنشان کرد، سلاح ایرانی فقط یکی از مولفه های ضروری در حوزه های دفاعی است.

ربیعی همچنین برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی را دستاوردی عنوان کرد که براساس حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نتیجه مقاومت مردم ایران به دست آمد.

براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از 18 اکتبر/27میزان همه محدودیت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو سازمان ملل متحد که پیش از این علیه برخی شهروندان و مسئولان نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت.

کلیدواژه