میزان 30, 1399 08:30 Asia/Kabul
  • بهاروند: گزارش سقوط هواپیمای اوکراینی به زودی منتشر می‌شود
    بهاروند: گزارش سقوط هواپیمای اوکراینی به زودی منتشر می‌شود

معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه گزارش سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به زودی منتشر می‌شود، گفت: طرف‌های خارجی گزارش را می‌بینند و اگر نظری دارند بیان می‌کنند.

هشتم ژانویه 2020 (18جدی1398) یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که براثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

«محسن بهاروند» معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه در حاشیه نشست با «یوگنی ینین» Yevgheniy Yenin معاون وزیر امور خارجه اوکراین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دور دوم مذاکرات بین ایران و اوکراین خوب و سازنده بود.  

بهاروند با مشترک خواندن نظرات دو طرف و اینکه جمهوری اسلامی خواهان عدالت است، افزود: دور سوم مذاکرات، نوامبر امسال در کی‌یف برگزار می شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه تمام تلاش این بود، گزارش فنی و بی طرف باشد، خاطرنشان کرد: باید ترتیبی اتخاذ داده شود تا چنین حادثه‌ای نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا اتفاق نیفتد.

معاون وزیر امور خارجه اوکراین هم این دور از مذاکرات را بسیار دشوار و برنامه را فشرده خواند و گفت: مذاکرات بسیار سازنده بود و فضای سازنده‌ای ایجاد شده بود. 

«یوگنی ینین» با بیان اینکه نتایج این دو تحقیقات به روشن شدن دلیل وقوع حادثه هواپیما کمک می‌کند، از آمادگی طرف ایرانی برای تمام کردن تحقیقات فنی استقبال و از تلاش‌هایشان در این مسیر قدردانی کرد.

دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به ریاست «محسن بهاروند» معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت امور خارجه ایران و با حضور هیات اوکراینی به ریاست «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین در تهران برگزار شد.

کلیدواژه