میزان 30, 1399 16:00 Asia/Kabul
  • تفرقه‌افکنی، محوری‌ترین عملیات دشمنان اسلام در منطقه غرب آسیا
    تفرقه‌افکنی، محوری‌ترین عملیات دشمنان اسلام در منطقه غرب آسیا

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تبیین اوضاع کشورهای اسلامی و تلاش نظام سلطه و مرتجعین برای القای تفکرات افراطی و تفریطی، گفت: تفرقه‌افکنی، محوری‌ترین عملیات دشمنان اسلام در منطقه غرب آسیا است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس سازمان صدا و سیمای ایران با تأکید بر اینکه باید در مقابل توطئه دشمنان هوشیارانه عمل کرد، تصریح کرد: اگر دشمنان بتوانند با جنگ‌افروزی تلاش می کنند و اگر موفق نشوند با هجمه‌های رسانه‌ای به دنبال تنازع در میان مسلمانان‌ هستند.
حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه وظیفه ما در مقابل تفرقه‌افکنی دشمنان، اقداماتی اساسی و بنیادین است، گفت: وظیفه همه مدیرانی که در حوزه جنگ نرم فعالیت می‌کنند، تحقق تمدن اسلامی در سایه وحدت مسلمانان است.
علی‌عسگری نیز با بیان اینکه نظام سلطه می‌کوشد از شکل‌گیری قدرت اسلامی در منطقه جلوگیری کند، گفت: نظام سلطه در تلاش است با ایجاد اختلافات قومی و دینی، مانع وحدت مسلمانان و موجب اختلافات خون‌بار در این منطقه شود.
رئیس سازمان صدا و سیمای ایران با اشاره به اینکه کانون این توطئه‌ها، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است، تاکید کرد: بعد از تحریم مالی و جنگ اقتصادی هنوز این تفرقه‌افکنی از اولویت‌های نظام سلطه در مقابل نظام اسلامی است که باید کوشید این اتفاق هیچ‌گاه رخ ندهد.

کلیدواژه