عقرب 02, 1399 11:58 Asia/Kabul
  • تاکید بر دفاعی بودن راهبرد تسلیحاتی ایران
    تاکید بر دفاعی بودن راهبرد تسلیحاتی ایران

سخنگوی دولت ایران ، راهبرد تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران را دفاعی دانست .

«علی ربیعی » در مصاحبه با خبرگزاری صداو سیما،  رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران را براساس برنامه جامع اقدام  مشترک( برجام)  خواند و گفت،  ایران در قرن‌های اخیر آغازگر هیچ جنگی نبوده و همه راهبرد تسلیحاتی تهران مبتنی بر راهبرد دفاعی در مقابل دشمنان است .

سخنگوی دولت ایران افزود ، جامعه جهانی به حقانیت جمهوری اسلامی ایران پی برد و به ایران هراسی کاذبی که «دونالد ترامپ » رییس جمهوری آمریکا دامن می‌زد، پایان داد.

ربیعی گفت ،جامعه جهانی از «دونالد ترامپ » تبعیت نکرد و تحریم تسلیحاتی ضد ایران که از ابتدا غیر قانونی و نامشروع بود، برداشته شد.

سخنگوی دولت ایران همچنین خاطرنشان کرد، سیاست آمریکا،  تبدیل منطقه به انبار اسلحه و درآمد سازی برای شرکت‌های اسلحه سازی امریکایی است و منافع آن‌ها همیشه بر جان انسان‌ها ترجیح داده می‌شود.

بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و  برجام از 27 میزان همه محدودیت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو سازمان ملل متحد که پیش از این علیه برخی شهروندان و مسئولان نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت.

کلیدواژه