عقرب 02, 1399 16:19 Asia/Kabul
  • هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به ارمنستان و آذربایجان
    هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به ارمنستان و آذربایجان

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد، تهران هرگونه خطا و تهدید در مرزهای مشترک ایران با ارمنستان و جمهوری آذربایجان را تحمل نمی کند و با هرنوع تعرض و تهدید برخورد خواهد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، سردار  سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» گفت، درگیری‌های نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان درخصوص منطقه قره باغ و رعایت نکردن قواعد بین‌المللی حُسن همجواری و مصالح جنگی در مرزهای کشور ثالث ، منجر به شلیک و اصابت گلوله های  خمپاره به داخل مناطق سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران افزود، امنیت مناطق مرزی و مردم ایران، خط قرمز ما است و در این رابطه به هر دو کشور درگیر یادآور می‌شویم که مراقب آتش افروزی و شیطنت‌های بیگانگان باشند، مشکلات فیمابین را از طریق مسالمت آمیز و گفت وگو حل و فصل کنند و با بی دقتی در عملیات نظامی خود، مرزهای سرزمینی ایران و  امنیت و آسایش مردم ایرانرا  به مخاطره نیندازند .

سردار  سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» تصریح کرد، رعایت حُسن همجواری و صبوری ایران اسلامی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان  نباید مورد سوء استفاده قرارگیرد ؛ به خطوط قرمز ایران ورود نکنند در غیر این صورت قطعا پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف و درگیری دارند و دور جدید این درگیری‌ها از 6 میزان  آغاز شده  که بر اثر آن  شماری از نیروهای دو طرف کشته و یا زخمی شدند.

از آغاز درگیری ها در منطقه قره باغ تاکنون دهها گلوله خمپاره و راکت به روستاهای مرزی ایران اصابت کرده که خساراتی به مرزنشین ها وارد شده  است .

کلیدواژه