آغاز اجرای فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد در ایران
(last modified 1399-08-05T13:48:23+00:00 )
عقرب 05, 1399 18:18 Asia/Kabul
  • آغاز اجرای فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد در ایران
    آغاز اجرای فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد در ایران

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در بازدید از مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی ایران، دستور آغاز فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد را صادر کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علی‌اکبر صالحی در این بازدید ضمن بررسی و پیگیری دستاوردهای این مرکز در حوزه‌های مختلف فناوری‌های کوانتومی، از اتاق‌های تمیز ساخته‌ شده برای پروژه‌های ساعت اتمی، رمزنگاری کوانتومی، لیتوگرافی و مترولوژی کوانتومی بازدید و از پیشرفت‌های ثمربخش این فناوری سطح بالا ( High-Tech ) در سازمان انرژی اتمی ابراز خرسندی کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن قدردانی از اقدامات و زحمات دست‌اندرکاران پروژه‌ کم‌نظیر رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد که فاز اول آن با موفقیت در فاصله‌ی ۳۰۰ متری انجام و عملیاتی شده بود، دستور آغاز فاز دوم این پروژه را صادر کرد.

معاون رییس جمهوری ایران ضمن تحسین نیروی علمی و توانمندی فوق‌العاده متخصصان و محققان ایرانی در دستیابی به نیازهای کشور تصریح کرد: ایران از تقویت و توسعه روابط بین المللی استقبال می کند و آمادگی ارائه خدمات و همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز با اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخصوص همسایگان زیر نظر این نهاد بین‌المللی را دارد.

 

کلیدواژه