عقرب 06, 1399 19:23 Asia/Kabul
  • تاکید ربیعی بر شکست سیاست های فشار حداکثری آمریکا ضد ایران
    تاکید ربیعی بر شکست سیاست های فشار حداکثری آمریکا ضد ایران

سخنگوی دولت ایران تحریم های جدید آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران را نشانه شکست سیاست های فشار حداکثری و به زانودر آوردن ملت ایران دانست.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز  سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه سیاستهای آمریکا در قبال ایران شکست خورده است گفت: ارزیابی اشتباه دولت آمریکا در بزرگنمایی توان خود در کنار دست کم گرفتن توان مقاومت مردم ایران،شکست را برای واشنگتن به ارمغان آورده است.
ربیعی درباره ادعای مقامات امریکایی در زمینه دخالت ایران در انتخابات آمریکا هم گفت: این که چه کسی در آمریکا رئیس جمهوری شود اهمیتی ندارد، بلکه آنچه که مهم است سیاست‌های فرد پیروز انتخابات و اراده او برای برگرداندن حق مردم ایران به ایرانیان است.  
سخنگوی دولت ایران تصریح کرد: آمریکا باید همزمان با بازگشت به توافق برجام آماده پاسخگویی به خسارت‌هایی باشد که پس از خروج از برجام به مردم ایران تحمیل کرد.
ربیعی با بیان اینکه سیاست های ایران در قبال برجام و تعهدات آن مشخص است، گفت: کاهش تعهدات ایران برگشت‌پذیر بوده و به محض انجام تعهدات توسط سایر طرف‌ها جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله به سمت پیشین اجرای تعهدات خود باز خواهد گشت.
سخنگوی دولت ایران با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا مختص ایران نیست و قطعا این تاثیر بر اقتصاد جهانی در آینده بیشتر نمایان خواهد شد، تاکید کرد: تحریم‌ها منجر به دسترسی نداشتن ایران به منابع مالی شده و آمریکا با هدف نارضایتی عمومی به جنگ اقتصادی روی آورده است.
وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه دوشنبه وزارت نفت ایران، سازمان‌های مرتبط با آن و «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران را در فهرست تحریم های خود که به یک ابزار تبلیغاتی انتخاباتی تبدیل شده است، قرار داد.

 

کلیدواژه