تجمع هزاران نفر از مردم ایران در مقابل سفارت فرانسه
(last modified Wed, 28 Oct 2020 14:26:34 GMT )
عقرب 07, 1399 18:56 Asia/Kabul
  • تجمع هزاران نفر از مردم ایران در مقابل سفارت فرانسه
    تجمع هزاران نفر از مردم ایران در مقابل سفارت فرانسه

هزاران نفر از مردم و دانشجویان ایرانی در واکنش به اظهارات ضد اسلامی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

مردم ایران روز چهارشنبه با حضور گسترده مقابل سفارت فرانسه در خیابان «نوفل لوشاتو» تهران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی علیه هرگونه توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) تجمع برگزار کردند.

تجمع‌کنندگان، فریاد «لبیک یا رسول‌الله»، «یا حیدر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» سر دادند.

این افراد پلاکاردهایی با عنوان «I love Mohammad» و پرچم‌های ایران، جنبش حزب‌الله لبنان، فلسطین و لبیک یا رسول‌الله هم در دست داشتند.

تجمع‌کنندگان همچنین با دست‌نوشته‌هایی با مضمون «آزادی بیان به شرط چاقو» و «مکرون = سلمان رشدی»، اقدام رئیس‌جمهوری فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر را تقبیح کردند.

نشریه فرانسوی «شارلی‌ ابدو» اخیراً بار دیگر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام (ص) کرده است.

ماکرون نیز در اظهاراتی دور از عرف دیپلماتیک و مبانی دموکراسی اعلام کرد، فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز ضد رسول اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی نیز در اعتراض به انتشار تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه و حمایت مکرون از این اقدام با برگزاری تظاهرات و راه‌اندازی پویش‌های مردمی و فراخوان تحریم کالاهای فرانسوی، خشم و نارضایتی خود را نشان داده‌اند.

کلیدواژه