عقرب 10, 1399 16:23 Asia/Kabul
  • تشریح برنامه‌های نخستین سالگرد ترور سردار سلیمانی
    تشریح برنامه‌های نخستین سالگرد ترور سردار سلیمانی

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل، برنامه‌های نخستین سالگرد ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» را تشریح کرد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که 13 جدی به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل روز شنبه در نخستین نشست خبری ستاد برگزاری سالگرد سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» در تهران تصریح کرد: مراسم نخستین جایزه بین المللی سردار سلیمانی همزمان با برگزاری سالگرد ایشان تحت برنامه ویژه‌ای در هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

امیرعبداللهیان، نمایش فیلم مستندی از 14 روز آخر زندگی افتخارآفرین سردار سلیمانی و رونمایی از برخی کتاب‌ها در خصوص شخصیت چند بعدی و متنوع این سردار را از برنامه‌های نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد.

به گفته  دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل، بخشی از برنامه‌های نخستین سالگرد ترور سردار سلیمانی به صورت حضوری خواهد بود و بخش دیگر این مراسم به طور وبیناری و از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.

امیرعبداللهیان همچنین با بیان اینکه در ابعاد بین المللی، حقوقی و در بعد سیاسی، بحث انتقام سردار سلیمانی هنوز موضوع اصلی و اساسی جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع از سراسر دنیا در ماه های گذشته از جمهوری اسلامی ایران مطالبه می‌شود، افزود: پاسخ به ترور سردار سلیمانی قطعاً و بدون تردید، خروج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود که در آینده نه چندان دور این اتفاق خواهد افتاد و جهانیان شاهد این مسئله خواهند بود.

کلیدواژه