نقش‌آفرینی قدرت‌های خارجی از عوامل شکل‌گیری بحران‌هاست
(last modified 1399-08-10T14:57:22+00:00 )
عقرب 10, 1399 19:27 Asia/Kabul
  • سرلشکر موسوی: نقش‌آفرینی قدرت‌های خارجی از عوامل شکل‌گیری بحران‌هاست
    سرلشکر موسوی: نقش‌آفرینی قدرت‌های خارجی از عوامل شکل‌گیری بحران‌هاست

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، بخش اعظمی از عوامل شکل‌گیری بحران‌ها را ناشی از نقش‌آفرینی قدرت‌های خارجی دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در «وبینار مبانی و چالش‌های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب» اظهار کرد: ظرفیت‌های عظیم معنوی، مادی و انسانی که در کشور اسلامی قرار گرفته از جنبه‌های فرهنگی و تاریخی، جغرافیایی، ژئوپلیتیک، سیاسی، اقتصادی و دفاعی موقعیت ممتازی را نصیب مسلمانان کرده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: باتوجه به راهبردهای قدرت‌های استکباری و سیاست‌های نادرست برخی از کشورهای اسلامی امروز جهان اسلام با بحران‌های جدی مواجه شده است؛ فلسطین، یمن، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و مناطق کشمیر و قفقاز با ناآرامی و خشنوت دست و پنجه نرم می‌کنند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه وحدت و حرکت به سوی همگرایی اسلامی اولین ضرورت جهان اسلام در مقطع کنونی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با رویکردی متعهدانه و مسئولیت‌پذیر درخصوص تحولات جهان اسلام تلاش می‌کند ضمن تقریب مذاهب و تقویت جهان اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش سازنده ایفا کند.

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور 167 شخصیت برجسته جهان اسلام از پنج شنبه گذشته (8 عقرب) به صورت مجازی آغاز به کار کرد و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

بیش از 160 شخصیت برجسته جهان اسلام از 47 کشور و همچنین 120 سخنران از ایران به صورت وبینار پیرامون موضوع‌های کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

کلیدواژه