عقرب 11, 1399 12:17 Asia/Kabul

در حالی که دشمنی دشمنان اسلام با این دین مقدس ادامه دارد، مسلمانان باید وحدت و یکپارچگی خود را مستحکم تر کنند

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: در حالی که دشمنی دشمنان اسلام با این دین مقدس ادامه دارد، مسلمانان باید وحدت و یکپارچگی خود را مستحکم تر کنند.

اکبر جاهد در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و تقبیح اهانت رئیس جمهور فرانسه به مقدسات اسلامی گفت: مسلمانان باید وحدت خود را مستحکم تر کنند و در برابر اهانت های دشمنان اسلام موضع بگیرند.

وی افزود: غربی ها و دشمنان اسلام هر ازگاهی در برابر مسلمانان و پیامبر گرامی اسلام (ص) گستاخی کرده اند و گستاخی اخیر هم در ادامه همان اهانت های غربی ها به مقدسات اسلامی است،

این اقدام رئیس جمهور فرانسه هم احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار کرده که به هیچ صورت برای امت اسلامی، مسلمانان و انسان های آزاده در سراسر جهان قابل قبول نیست.

به گفته این کارشناس سیاسی این اهانت و دشمنی از زمان ظهور اسلام و بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) آغاز شده و ادامه دارد و مسلمانان باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند و در برابر تلاش های مذبوحانه دشمنان اسلام در یک صف واحد قرار بگیرند.

جاهد یادآور شد که خداوند در قرآن کریم پیامبر گرامی اسلام (ص) را رحمت للعالمین خوانده بنابراین اظهارات مغرضانه دشمنان اسلام تاثیری ندارد و حتی مسلمانان و انسان های آزاده را وامی دارد که در مورد پیامبر گرامی اسلام تحقیق بیشتری کنند و واکنش های مسلمانان هم به طوفانی تبدیل خواهد شد که کسی قادر به ایستادن در برابر آن نخواهد بود.

وی تاکید کرد: عکس العمل مسلمانان در سراسر دنیا در برابر این اهانت فرانسه و رئیس جمهور آن کشور بسیار جدی بوده و در افغانستان هم مجلس شورای ملی، نهادهای اسلامی، جوانان، مجمع علما و مردم واکنش های شدیدی داشته اند.

این کارشناس افغان در مورد تاثیرات این واکنش ها و اعتراضات هم گفت: مسلمانان باید وحدت و یکپارچگی خود را مستحکم تر کنند و موضع بگیرند که این موضع گیری ها قطعا در کاهش اهانت های دشمنان تاثیرگذار خواهد بود ضمن اینکه اهانت ها به مقدسات اسلامی از سوی دشمنان هم موج بیداری را در میان امت اسلامی و در برابر دشمنان ایجاد می کند.

وی در رابطه با برخی واکنش های افراطی و خودسرانه  از سوی تعدادی از افراد در برابر اهانت ها به مقدسات اسلامی هم اظهار کرد: مسلمانان در واکنش های خود نباید دست به اقدامات نابخردانه بزنند و باید اخلاق اسلامی و احساسات اسلامی در هر واکنش مد نظر گرفته شود تا اثر منفی نداشته باشد و چهره خشنی از مسلمانان به نمایش گذاشته نشود.

 

کلیدواژه