عقرب 13, 1399 08:45 Asia/Kabul
  • اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی
    اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

رئیس قوه قضائیه ایران، ایستادن در مقابل نظام سلطه را راهبرد نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: مقاومت فعال، سنگ بنای وحدت و سازش ذلیلانه، سنگ بنای تفرقه است.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران با تاکید بر اینکه موضوع وحدت، مساله مهم و تاکتیکی در جهان اسلام است، گفت: وحدت، الزامات و اقتضائاتی دارد که باید به آن‌ها پایبند بود و همه ظرفیت‌های جهان اسلام را در مقابله با دشمنان اسلام به کار گرفت.
رئیسی با بیان اینکه جهان اسلام در مقابل مسیحیت نیست، بلکه در مقابله الحاد است، افزود: جهان اسلام در مقابل یهودیت نیست و خود یهودیت در مقابل الحاد یهودی است.
رئیسی همچنین با اشاره به حمایت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه از اقدام نشریه "شارلی‌ ابدو" در انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام (ص) یادآور شد، مکرون نه به قانون کشور خودش عمل کرد و نه به میثاق بین المللی پایبند بود و برخلاف همه موازین در مقابل دو میلیارد معتقد به پیامبر (ص) سخن گفت.
رئیس قوه قضائیه ایران تصریح کرد: آن کسی که در کلیسا خون ریخت، آنکه سر می‌بُرد و داعشی که منطقه را ناامن می‌کند، ساخته‌ غربی‌ها هستند.

مولوی حبیب‌الله حسام، رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در سخنان خود در اختتامیه 34مین کنفرانس جهانی  وحدت اسلامی تاکید کرد: دین اسلام امروز از درون با فتنه ها، نفاق و کش مکش های مختلف دشمنان مواجه است و دلایل بنیادی و اساسی این تفرقه ها، فتنه هایی است که دشمنان اسلام از طریق نفاق دنبال می کنند.

وی با بیان این که مبنای اساسی دین اسلام، وحدت و برادری و همبستگی است، و تا زمانی که امت اسلامی مطابق قرآن کریم و روش علمی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، به یک امت واحد که شریک مسائل سیاسی و اجتماعی و تمدنی خود است، تبدیل نشود، مسلمانان به هیچ یک از اهداف سیاسی و بنیادی خود نمی رسند، افزود: «دین اسلام امروز از درون با فتنه ها ، نفاق و کش مکش های مختلف دشمنان مواجه است و دلایل بنیادی و اساسی این تفرقه ها ، فتنه هایی است که دشمنان اسلام از طریق نفاق دنبال می کنند».

رییس شورای اخوت اسلامی عنوان کرد: «تمام آشوب هایی که شعله های آن در جوامع اسلامی چه در خاورمیانه و چه در کشورهای آسیایی و  اسلامی روشن است، بدلیل رونق یافتن اختلاف و نفاق داخلی است که دشمنان اسلام مدیریت و رهبری می کنند بنابراین باید از هرگوشه دنیای اسلام صدای برادری بلند شود. ولادت نبی اکرم صلی الله یک جرقه نور علیه ظلمت بود. نبی اکرم زندگی بشریت را متحول ساخت و لوح صفای بشریت که با کدورت، ظلم، جاهلیت، نفاق، شقاوت و بدبختی و شرک آلوده بود، پاک سازی کرد».

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در پیامی در این نشست اظهار داشت: تلاش هایی با هدف به حاشیه راندن مسأله فلسطین به لحاظ سرزمینی، مردمی و ارزشی صورت می گیرد، این اهداف باری با سیاست عادی سازی دنبال می شود و بار دیگر با سیاست جنگ های فرسایشی داخلی و خارجی دنبال می شود. این تلاش ها توسط کسانی در اتاق های سیاه اندیشه شیطانی اجرا می شود.

رئیس جماعت علمای عراق هم گفت: طرح وحدت طرح زندگی سعادتمند امن و باثبات است و وظیفه ماست که آن را حفظ کنیم. وظیفه همه ماست که با پروژه‌های استکبار جهانی که می‌خواهد فرزندان ما را برباید، می‌خواهد فرزاندان ما به جان هم بیفتند، مقابله کند.

 در چارچوب کنفرانس امسال وحدت اسلامی در تهران، دو وبینار منطقه‌ای در حوزه افغانستان با حضور شخصیت‌های برجسته دینی و وحدت‌گرای شیعه و سنی حول محورهای "فرصت‌های پیشرو جهان اسلام برای وحدت اسلامی در شرایط بیماری جهان گیر" و "ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب" برگزار گردید.

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور بیش از 160 شخصیت برجسته جهان اسلام به صورت مجازی برگزار شد.

کلیدواژه