عقرب 13, 1399 13:11 Asia/Kabul
  • حجت الاسلام شهریاری: همزمانی اهانت‌ها به پیامبر اسلام و توافقات سازش، اتفاقی نیست
    حجت الاسلام شهریاری: همزمانی اهانت‌ها به پیامبر اسلام و توافقات سازش، اتفاقی نیست

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همزمانی میان طرح معامله قرن، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص) اتفاقی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با وبگاه لبنانی «العهد» که امروز (سه شنبه) منتشر شد افزود: همزمانی میان طرح موسوم به «معامله قرن»، یهودی سازی قدس، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توهین به پیامبر (ص) اتفاقی نیست بلکه بخشی از برنامه‌ای قدیمی برای تحمیل ذلت به مسلمانان است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر ضرورت گسترش روحیه عزت و کرامت میان مسلمانان گفت: جهان اسلام از زمان تهاجم مستعمران مورد تهاجم فرهنگی با محوریت تحقیر آنها و تحمیل شکست درونی قرار گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد.

شهریاری با اشاره به اینکه استعمارگران با جنگ‌های رسانه‌ای، نظامی، اقتصادی و امنیتی سعی دارند ناامیدی و شکست را میان مسلمانان ترویج دهند، تصریح کرد: روحیه‌ای که ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به تبع آن پیروزی‌ها در فلسطین و لبنان و دیگر مناطق جهان اسلام به دست آمده بود، باعث ایستادگی در مقابل این حربه ها شد.

 

کلیدواژه