پاکسازی موصل از تروریستها؛ کمک به امنیت جهانی
(last modified Tue, 18 Oct 2016 07:08:02 GMT )
میزان 27, 1395 11:38 Asia/Kabul
  • پاکسازی موصل از تروریستها؛ کمک به امنیت جهانی

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: عملیات بزرگ ارتش عراق برای پاکسازی موصل از وجود تروریستها، کمک به تامین امنیت جهانی است.

به گزارش ایرنا؛ «حسین امیر عبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل روز دوشنبه در دیدار «سوزانا ترستال» سفیر هلند در تهران تاکید کرد: مبارزه جدی و مقتدرانه دولت، ارتش و مردم عراق با شایستگی با گروه تروریستی داعش، آزادی موصل را قطعی کرده است.

امیر عبداللهیان افزود: همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای غربی در قبال فعالیتهای گروه های تروریستی در منطقه مسئولند و باید با اقدام جدی و غیرنمایشی، مانع فعالیت تروریستها شوند.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران همچنین با اشاره به روند رو به گسترش روابط میان تهران و استکهلم گفت: ظرفیت های مثبت فراوانی دربخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی در دو کشور وجود دارد که باید با برنامه ریزی از این فرصت ها در چارچوب منافع دو ملت بهره برد.

سفیر هلند در تهران نیز گفت: هلند سومین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا است و دولت به ویژه پارلمان هلند علاقمند به تسریع در گسترش مناسبات دوجانبه با ایران است.

«سوزانا تروستال» همچنین با ابراز تاسف از جنایات گروه های تروریستی در منطقه افزود: گروه های تروریستی خطری برای همه کشورها هستند.

کلیدواژه