برگزاری نخستین همایش مجازی وحدت اسلامی و حمایت از فلسطین در بغداد
(last modified 1399-08-14T04:58:39+00:00 )
عقرب 14, 1399 09:28 Asia/Kabul
  • برگزاری نخستین همایش مجازی وحدت اسلامی و حمایت از فلسطین در بغداد
    برگزاری نخستین همایش مجازی وحدت اسلامی و حمایت از فلسطین در بغداد

نخستین همایش مجازی علما و استادان دانشگاه‌های عراق با هدف حفظ وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان و حمایت از فلسطین در رایزنی فرهنگی ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری صداو سیما، در این همایش مجازی که از طریق وبینار به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، استادان و علمای شیعه و سنی ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت اسلامی، اقدام رئیس جمهوری فرانسه در هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی، انتشار کاریکاتورهای موهن راجع به پیامبر اسلام (ص) را تکرار کرد.

شرکت کنندگان همچنین در این همایش ، اقدام ذلیلانه برخی حکام عرب در سازش با رژیم صهیونیستی را توطئه علیه ملت مظلوم فلسطین دانستند و سازش حکام عرب را مغایر با نظر ملت‌ها اعلام کردند.

امارات و بحرین بعد از اعلام توافق سازش با رژیم اشغالگر قدس، 15 سپتامبر/25سنبله در کاخ سفید با حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، توافق عادی سازی روابط  امضاء کردند.

کلیدواژه