عقرب 16, 1399 12:24 Asia/Kabul
  • گزارش ظریف از دیدارها و سخنرانی خود در ونزوئلا
    گزارش ظریف از دیدارها و سخنرانی خود در ونزوئلا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری، گزارشی از دیدارها و سخنرانی خود در ونزوئلا ارائه کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بامداد جمعه با انتشار تصاویری از ملاقات‌های خود در کاراکاس، نوشت: در ونزوئلا با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری، «دلسی رودریگرز» Delcy Rodríguez معاون رئیس جمهوری، «خورخه آریزا» Jorge Arreaza وزیر امور خارجه و دیگر وزرای ونزوئلایی درخصوص گسترش روابط دوجانبه ملاقات داشتم.

ظریف افزود: همچنین در موسسه ساموئل رابینسون در ارتباط با تاکتیک‌های ایجاد ترس از سوی آمریکا و غرب در راستای تلاش برای متوقف کردن مسیر تاریخ به سوی یک جهان پسا غربی سخنرانی کردم.

وزیر امور خارجه ایران در نخستین مقصد سفر به سه کشور آمریکای لاتین شامل کوبا، بولیوی و ونزوئلا، چهارشنبه وارد کاراکاس شد و مورد استقبال همتای ونزوئلایی خود قرار گرفت.

ظریف پنجشنبه در نشستی مشترک با «خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا در کاراکارس با تمجید از مقاومت «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در مقابل کارزار آمریکا برای برکناری وی گفت: دوره «هژمونی غرب به پایان رسیده است».

پس از این نشست، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در کاراکاس به دیدار رئیس جمهوری ونزوئلا رفت و مورد استقبال گرم و صمیمانه مادورو قرار گرفت.

ظریف در آخرین مرحله از برنامه حضورش در کاراکاس در گفتگو با شبکه خبری «تله سور» ونزوئلا به سؤالات مختلف در مورد اهداف سفرش، انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ گفت.

Image Caption

 

کلیدواژه