شمخانی: حضور نظامی ایران در خلیج فارس؛ ضامن امنیت منطقه
(last modified 1395-07-27T11:37:07+00:00 )
میزان 27, 1395 16:07 Asia/Kabul
  • "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ، حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را ضامن تامین امنیت و ایجاد زمینه های گسترش تجارت و تردد ایمن نفت کشها دانست.

"علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز (سه شنبه) در هجدهمین همایش صنایع دریایی در جزیره کیش(جنوب ایران) گفت: قدرت و دستاوردهای نیروهای دریایی اردوی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از مرزهای آبی ایران، امروز بر همگان ثابت شده است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به اهمیت راهبردی کریدورهای آبی، موقعیت ویژه ژئوپلیتیکی ایران در دسترسی به آب های آزاد و قرار گرفتن در کانون انرژی جهان افزود: ارزیابی مولفه های موازنه قدرت نشان می دهد که امروز تهدیدات ترکیبی دریاپایه در بخش های نظامی، اقتصادی و توسعه ای منافع حیاتی ایران را هدف گرفته است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران،سبک بومی ایجاد شده در صنایع دریایی در بخش دفاعی ایران را سبب شکل گیری قدرت منحصر به فرد دریایی جمهوری اسلامی دانست و افزود: پیوند نیروهای مسلح ایران با مجموعه علمی، صنعتی و دانشگاهی ،امکان بهره گیری از مسیرهای میانبر برای حمایت از راهبردهای دریایی ایران را فراهم می کند.

 

 

کلیدواژه