عقرب 19, 1399 08:09 Asia/Kabul
  • همکاری اقتصادی ایران و افغانستان لازمه امنیت منطقه‌
    همکاری اقتصادی ایران و افغانستان لازمه امنیت منطقه‌

وزیر نیروی ایران، گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را از الزام‌های مهم نیل به توسعه پایدار و امنیت منطقه‌ای عنوان کرد.

به گزارش رادیودری، «رضا اردکانیان» وزیر نیروی ایران روز یکشنبه در دیدار «دبورا لیونز» Deborah Lyons نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و رئیس هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) در تهران، ظرفیت‌های تخصصی جمهوری اسلامی ایران و امکان همکاری‌ و کمک به سازمان‌های تخصصی زیرمجموعه سازمان ملل متحد را مورد اشاره قرار داد.
وزیر نیروی ایران به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان همچنین بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های انرژی، گمرکی، اقتصادی و دیگر زمینه‌های مربوط به این کمیسیون تاکید کرد.
رئیس یوناما نیز با اشاره به مهم‌ترین سرفصل‌های همکاری اقتصادی ایران و افغانستان، بر آمادگی سازمان ملل برای تسهیل مسیرهای همکاری تهران و کابل تاکید کرد.
در پایان این دیدار مقرر شد به منظور تسریع و هدایت مناسب‌تر روند همکاری‌های وزارت نیروی ایران با یوناما، هماهنگی‌های لازم از طریق مرکز امور بین‌الملل وزارت نیروی ایران ادامه پیدا کند.

کلیدواژه