ایران در کنار دولت و ملت افغانستان ایستاده است
(last modified Mon, 09 Nov 2020 03:47:24 GMT )
عقرب 19, 1399 08:17 Asia/Kabul
  • ولایتی: ایران در کنار دولت و ملت افغانستان ایستاده است
    ولایتی: ایران در کنار دولت و ملت افغانستان ایستاده است

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به اشتراکات فراوان تمدنی، تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان گفت: ایران در کنار دولت و ملت افغانستان ایستاده است.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل روز یکشنبه در دیدار «دبورا لیونز» Deborah Lyons نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در تهران با بیان اینکه سازمان ملل همواره تلاش کرده است تا صلح در افغانستان برقرار شود، افزود: باید برای جلب حمایت‌های بین‌المللی در کنار سازمان ملل گام برداشت.
ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان همسایه مهم افغانستان همواره بر لزوم برقراری صلح در این کشور تأکید کرده و در این جهت حمایت‌های لازم را به عمل آورده است.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه ملت بزرگ افغانستان، سرنوشت کشور را خودشان به خوبی تعیین و رقم خواهند زد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح، ثبات و مذاکرات طرف‌های افغانستانی حمایت کرده و خواهد کرد.
ولایتی همچنین با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات داخلی افغانستان به‌دلیل دخالت خارجی‌هاست، ابراز امیدواری کرد: با حضور نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و همکاری کشورهای منطقه بتوان صلح را برای مردم افغانستان به ارمغان آورد.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز بر رفع موانع و تلاش برای پیشبرد مذاکرات طرف‌های افغانستانی تاکید کرد وایفای نقش بسیار مهم و راهبردی جمهوری اسلامی ایران در این روند را خواستار شد.
«دبورا لیونز» افزود: ایران به‌عنوان همسایه کلیدی افغانستان، جایگاه بسیار مهمی در منطقه دارد و سازمان ملل به حمایت و کمک ایران در روند صلح طرف‌های افغانستانی بسیار امیدوار است.

کلیدواژه