عقرب 19, 1399 13:16 Asia/Kabul
  • تولید چهار داروی گیاهی برای بهبود علایم کرونا در ایران
    تولید چهار داروی گیاهی برای بهبود علایم کرونا در ایران

سخنگوی سازمان غذا و دارو ایران از تولید چهار داروی گیاهی برای بهبود علائم کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو ایران روز دوشنبه با بیان اینکه هیچکدام از این داروها داروی درمان کووید19 نیستند اما اثراتی برای بهبود علایم این بیماری دارند، گفت: اولین داروی گیاهی از این مجموعه یک اسپری دهانی با نام «PHR 160»است که حاوی 6 اسانس گیاهی است و با توجه به نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده در صورت مصرف به بهبود عوارض ریوی کووید19 شامل تنگی نفس، سرفه و اکسیژن رسانی شریانی کمک می کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ایران افزود: داروی دوم شربت «موکوزیفت» حاوی عصاره آبی میوه دو گیاه است که با توجه به مدارک کارآزمایی بالینی ارائه شده، در صورت مصرف به بهبود علایم خستگی و بی اشتهایی در بیماران مبتلا به کووید 19 کمک می کند.

جهانپور تصریح کرد، فرآورده طبیعی دیگر یک شربت حاوی هفت جزء گیاهی است که هنوز نام آن تایید نشده اما براساس نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده، اعلام شده که در کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی (کاهش اکسیژن رسانی به بدن) موثر است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ایران همچنین گفت: چهارمین فرآورده طبیعی در این مجموعه یک شربت حاوی یک گیاه دارویی است که اسناد آن با نام «آنوال اس» که بر اساس نتایج کارآزمایی بالینی، اعلام شده که در بهبود برخی علایم بیماری کووید19 موثر است.

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان به بیش از 50 میلیون  نفر رسیده است که از این تعداد دست‌کم  یک میلیون و 262 هزار نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 35 میلیون نفر هم بهبود یافته‌اند.

کلیدواژه