عقرب 20, 1399 12:37 Asia/Kabul
  • سفر ظریف به اسلام آباد تبلور دیپلماسی \
    سفر ظریف به اسلام آباد تبلور دیپلماسی \"اول همسایگان\"

سفیر اسبق پاکستان در تهران سفر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران به اسلام آباد در جهت تقویت روابط میان دو کشور را تبلور قدرت دیپلماسی" اول همسایگان"، ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری ایرنا،  «آصف علی خان دُرانی» روز سه‌شنبه در اسلام‌آباد گفت: ما در پاکستان قدردان تلاش‌های دکتر ظریف و دستگاه دیپلماسی ایران برای گسترش روابط با پاکستان هستیم.

این دیپلمات سابق پاکستان با تمجید از گام جدید دیپلماتیک ایران برای تقویت روابط با پاکستان و سفر محمد جواد ظریف به اسلام آباد که قرار است امروز انجام شود، افزود: این سفر نشانه جایگاه مهم همسایگان و اولویت آنان در سیاست خارجی است و ضرورت افزایش تبادل هیات‌های بلندپایه میان دو کشور دوست و همسایه بیش از پیش احساس می‌شود.

آصف دُرانی که از سنبله ۹۵ تا اسد ۱۳۹۷ در ایران به عنوان سفیر پاکستان فعالیت کرده است، با اشاره به تحولات اخیر در سطح جهانی به ویژه برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا، اظهار داشت: رویدادهای اخیر در آمریکا و وضعیت فعلی در منطقه، اهمیت سفر وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان را دوچندان می‌کند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه که به شکل مجازی برگزار شد، از سفر محمد جواد ظریف به پاکستان خبر داد و گفت: وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه (امروز) به دعوت همتای پاکستانی خود در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی برای سفری دو روزه به اسلام‌آباد می‌رود.

کلیدواژه