عقرب 21, 1399 10:34 Asia/Kabul
  • عراقچی: ایران از آمدن بایدن ذوق زده نمی شود
    عراقچی: ایران از آمدن بایدن ذوق زده نمی شود

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ایران از ماندن «دونالد ترامپ» وحشت‌زده و از آمدن «جو بایدن» ذوق زده نمی شود.

به گزارش ایرنا، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه با بیان اینکه ماندن «دونالد ترامپ» و آمدن «جو بایدن» تاثیری در سیاست ایران ندارد، افزود: ایران بر اساس منافع خود تصمیم می گیرد و رفتار می‌کند.
عراقچی با اشاره به اتفاقات ریاست جمهوری آمریکا گفت: نامزدهای ریاست جمهوری کشوری که ادعای بزرگترین دموکراسی دنیا را دارد، همدیگر را به تقلب متهم می کنند و کل انتخابات را به دلیل تقلب‌هایی که مدعی هستند، فاسد می دانند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد، اتفاقات ریاست جمهوری آمریکا هیبت دروغین دموکراسی آمریکایی و ضعف ساختاری را کاملاً نشان داد و این هیبت را فرو ریخت.
عراقچی با بیان اینکه جامعه ‌آمریکا دوقطبی شده است، گفت: آمریکا به شرایطی رسیده که دقیقاً دو قطب تقریباً مساوی در آن وجود دارد و این دو قدرت با یکدیگر رقابت می‌پردازند و نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند.
باوجود ارزیابی رسانه‌های آمریکا مبنی بر پیروزی «جوبایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست ‌جمهوری با کسب 290 رأی الکترال، اداره خدمات عمومی تاکنون پیروزی بایدن را به دلیل مخالفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور با پذیرش شکست و تاکید بر شکایت به دیوان عالی فدرال به رسمیت نشناخته است.
ترامپ هنوز سندی را که فرایند رسمی انتقال قدرت به رئیس ‌جمهوری منتخب آمریکا  را آغاز می‌کند، امضا نکرده است.

کلیدواژه