عقرب 21, 1399 12:35 Asia/Kabul
  • نگرانی ایران از رشد تولید موادمخدر صنعتی در افغانستان
    نگرانی ایران از رشد تولید موادمخدر صنعتی در افغانستان

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با ابراز نگرانی از رشد فزاینده تولید موادمخدر صنعتی در افغانستان گفت: اگر تولید این نوع موادمخدر در افغانستان استمرار یابد، کشورهای منطقه و اروپایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در نشست ویدئو کنفرانسی با «غادا فتحی والی»Ghada Fathi Waly  مدیر اجرائی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد افزود: تولید شیشه نیازمند دانش و تکنیک‌های روزآمد، پیچیده و جدید است و بدون حمایت کشورهای غربی و آمریکایی حاضر در افغانستان، امکان این حجم از تولیدات نیست.
مومنی تصریح کرد، اگر در مناطق دیگر جهان، تولید و توزیع و ترانزیت مواد مخدر جنبه تجاری و سودآوری دارد، در این منطقه جنبه امنیتی دارد، زیرا تامین منابع مالی و اشرار و تروریست‌ها از درآمدهای موادمخدر است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران همچنین با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با موادمخدر گفت: با وجود شرایط کرونایی که تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده و وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، جمهوری اسلامی از مبارزه با موادمخدر دست نکشیده است.
 مدیر اجرائی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد نیز با بیان اینکه حجم کشفیات موادمخدر از سوی ایران هر فردی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این قابل قدردانی است، اظهار کرد، قطعاً مردم و جامعه جهانی برای اقداماتی که ایران در امر مبارزه انجام می‌دهد، اهمیت خاصی قائل هستند.

کلیدواژه