عقرب 21, 1399 18:31 Asia/Kabul
  • شهریاری:اهانت به مقدسات، راهکار استکبار برای تفرقه افکنی است
    شهریاری:اهانت به مقدسات، راهکار استکبار برای تفرقه افکنی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: راهکار استکبار برای تفرقه افکنی در بین مذاهب اسلامی، اهانت به مقدسات است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه در نشست علمی و بین الادیانی با موضوع "محکومیت اهانت به مقدسات دینی و پیامبران بزرگ ادیان توحیدی" در تهران گفت: دین در اروپا از سوی حاکمان، در حاشیه‌ای از زندگی قرار گرفته و آن چیزی که محور حیات در زندگی و تفکر غربی وجود دارد، انسان است.
شهریاری با اشاره به اینکه دنیای استکبار تمام تلاش خود را برای ثروت اندوزی و شکاف طبقاتی بکار گرفته است، افزود: فاصله غنی و مستضعف در حال رشد است، چرا که انباشتگی ثروت به سمت قدرت و زر و زور استکبار جهانی در حال حرکت است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تفکر حضرت امام خمینی (ره) نه تنها مستضعفان بلکه همه ادیان مختلف در یک گروه قرار گرفتند و نوعی وحدت در دل مستضعفان و ادیان ایجاد شد.
نشریه فرانسوی "شارلی‌ ابدو" در روزهای اخیر بار دیگر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام (ص) کرده است.
«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز در اظهاراتی دور از عرف دیپلماتیک و مبانی دموکراسی اعلام کرد، فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز ضد پیامبراسلام (ص) ادامه خواهد داد که این اقدام موهن با محکومیت گسترده در جهان اسلام روبرو شده است.

 

کلیدواژه