عقرب 22, 1399 08:34 Asia/Kabul
  • پیگیری آخرین دور مذاکرات پرونده سانحه هواپیمای اوکراینی
    پیگیری آخرین دور مذاکرات پرونده سانحه هواپیمای اوکراینی

سفیر ایران در اوکراین و مدیرعامل شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین (مائو) درباره پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «منوچهر مرادی» سفیر ایران در اوکراین روز چهارشنبه در دیدار «یوگنی دیخنه» مدیر عامل شرکت هواپیمایی بین المللی این کشور درباره موضوعات مورد علاقه از جمله پی‌گیری تفاهم صورت گرفته در آخرین دور مذاکرات پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و راهکارهای مورد نظر برای تسریع در مذاکرات فنی گفت و گو کردند.
از سرگیری فعالیت شرکت مائو و برقراری پرواز مستقیم تهران - کی یف و اهمیت آن در جهت گسترش همکاریهای تجاری و تقویت ارتباطات فرهنگی متقابل از دیگر موارد مورد تاکید در دیدار سفیر ایران و مدیر عامل شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین بود.
هشتم ژانویه 2020 (18جدی1398)یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.
بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.

کلیدواژه