عقرب 23, 1399 11:01 Asia/Kabul
  • آبرامز: آمریکا به اعمال فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌دهد
    آبرامز: آمریکا به اعمال فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌دهد

"الیوت آبرامز" نماینده ویژه  دولت آمریکا در امور ایران  دوباره تاکید کرد، واشنگتن به سیاست خود مبنی بر اعمال بیشترین فشار به جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "آبرامز" با بیان اینکه در ایام باقیمانده از دولت ترامپ، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد افزود، کارزارفشار حداکثری آمریکا علیه ایران ادامه خواهد یافت تا ایران به مذاکره تمایل پیدا کند.

نماینده ویژه  دولت آمریکا در امور ایران در ادامه مدعی شد، راهبرد اقتصادی سیاست فشار حداکثری، «اهرم فشار مناسبی» را برای رئیس‌ جمهور بعدی آمریکا فراهم آورده است.

آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام (18 ثور 1397) کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

واشنگتن اعلام کرده است، هدف از «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران،  رسیدن به توافقی جدید با تهران است که در آن به همه مسائل مورد نظر آمریکا پرداخته شود.

مقامات دولت ترامپ در حالی مدام دم از مذاکره و توافق جدید با ایران می‌زنند که واشنگتن سال 2018 به صورت غیرقانونی از برجام که چندین سال براى تحقق آن مذاکره شده بود، خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

 

کلیدواژه