عقرب 23, 1399 10:50 Asia/Kabul
  • گزافه‌گویی‌ جدید پادشاه عربستان؛ ایران عامل ایجاد بحران در منطقه است
    گزافه‌گویی‌ جدید پادشاه عربستان؛ ایران عامل ایجاد بحران در منطقه است

برون مرزی- پادشاه عربستان بار دیگر به تکرار اتهامات و ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، "سلمان بن عبدالعزیز"  در افتتاحیه هشتمین دور مجلس شورای عربستان، جمهوری اسلامی ایران  را به انجام رفتارهای مخرب متهم کرد و مدعی شد، ایران عامل همه بحران‌ها و مشکلات منطقه است.

پادشاه عربستان همچنین با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، ایجاد هرج و مرج  در منطقه غرب آسیا و حمایت از تروریسم،  از جامعه جهانی خواست موضع قاطعی برای مقابله با آنچه که او تلاش‌ های بی ثبات کننده ایران خواند، اتخاذ کند.

مقامات عربستان مدت‌هااست همسو با مقامات آمریکایی  و صهیونیستی، ادعاهای دروغینی را علیه ایران مطرح می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق مقامات آمریکایی، صهیونیستی و سعودی خوشایند نیست.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

اتهام زنی پادشاه عربستان علیه ایران در حالی است که یمن در بیش از 5 سال گذشته آماج حملات وحشیانه ائتلاف سعودی - اماراتی بوده است.

جنگ‌افروزی عربستان، امارات و متحدانشان در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان و امارات همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

 

کلیدواژه