عقرب 24, 1399 08:51 Asia/Kabul
  • تاکید گروه 77 به علاوه چین بر لغو فوری تحریم‌های ایران

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 77 و چین در بیانیه ای بر لغو فوری تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، وزرای خارجه "گروه 77 به علاوه چین" در این بیانیه  که روز پنجشنبه منتشر شد، تحریم‌های یکجانبه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را مردود دانسته و خواستار لغو  فوری این تحریم‌ها شدند.

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 77 و چین همچنین بر حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک "برجام" تاکید و خاطرنشان کردند، برجام  نمونه‌ای قوی از چندجانبه‌گرایی موفق برای حل مسائل جهانی است.

گروه 77 بعلاوه چین با 136 عضو، بزرگترین و قدرتمندترین گروه در سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.

چهل و چهارمین اجلاس وزرای خارجه "گروه 77 بعلاوه چین" روز پنجشنبه بصورت مجازی برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران عضو گروه 77 است.

در ماه های اخیر به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشورهای جهان و ایران، مقامات بین‌المللی و شمار زیادی از کشورها  خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران شده‌اند.

با این حال مقامات کاخ سفید همچنان بر ادامه رویکرد تحریمی خود در چارچوب سیاست فشار حداکثری ضد ایران اصرار دارند و به صورت مستمر به اعلام تحریم های جدید ضد جمهوری اسلامی می پردازند.

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم ایران به ویژه بیماران کرونایی شده است.

"محمدجواد ظریف" وزیر  خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا با انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا آن هم در بحبوحه شیوع کرونا گفته بود، جهان دیگر نمی‌تواند در مقابل تروریسم اقتصادی آمریکا که با تروریسم پزشکی پیوند خورده سکوت کند.

کلیدواژه