تدابیر جدید دولت ایران برای مبارزه با کرونا
(last modified 1399-08-24T08:51:06+00:00 )
عقرب 24, 1399 13:21 Asia/Kabul
  • تدابیر جدید دولت ایران برای مبارزه با کرونا

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دولت تمام توان خود را برای مبارزه با ویروس کرونا به کار گرفته است، از تدابیر جدید برای مبارزه با این ویروس منهوس خبر داد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، تشدید محدودیت ها و به حداقل رساندن تجمعات و ترددها را ضروری دانست و گفت، در همین راستا طرحی آماده شده است که در این هفته نهایی خواهد شد و از شنبه آینده (21 نوامبر) در سراسر کشور اجرا می شود.
روحانی افزود، این طرح برای کل کشور به شکل هفتگی اجرایی می‌شود و برای هر شهر مقرراتی تعیین می شود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اساس این طرح تا پایان کرونا ادامه می یابد، تصریح کرد، افزایش محدودیت ها با این هدف است که مردم کاملاً لمس کنند شرایط فوق العاده است و برای عبور از این شرایط با کمترین ضرر، همه باید یاری کنند.
روحانی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع بیماریابی و شناسایی مبتلایان بدون علامت گفت، شناسایی بیمارانی که علامت مشخص ندارند و جداسازی این افراد از جامعه و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که این مهم با افزایش تعداد تست‌های تشخیصی امکان‌پذیر خواهد بود.
بر اساس آمار وزارت بهداشت ایران، مجموع بیماران کووید- 19 در کشور تا روز جمعه، به 738 هزار و 322 نفر رسیده است که از این تعداد، 40 هزار و 582 نفر جان خود را از دست دادند و 546 هزار و 642 نفر از بیماران نیز بهبود یافتند.

کلیدواژه