عقرب 24, 1399 19:35 Asia/Kabul
  • بازتاب گسترده رسانه ای سفر ظریف به پاکستان
    بازتاب گسترده رسانه ای سفر ظریف به پاکستان

مطبوعات چاپی و الکترونیکی پاکستان سفر چند روز پیش وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اسلام‌آباد و دیدارهای مهم وی با مقامات ارشد سیاسی و نظامی پاکستانی را به صورت گسترده بازتاب داده اند .

به‌ گزارش روز شنبه ایرنا ، روزنامه‌های معروف اردو و انگلیسی زبان پاکستان سفر «محمد جواد ظریف » به این کشور را به صورت گسترده منعکس‌ کردند.

تقریباً تیتر یک مطبوعات پاکستان به مواضع یکسان و قوی تهران و اسلام آباد برای تعمیق همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای، مشارکت در صلح افغانستان و مقابله با چالش‌های پیش روی جهان اسلام اختصاص یافت.

روزنامه‌های "جنگ، اکسپرس، دنیا و نوای وقت" قدیمی‌ترین و معروفترین روزنامه‌های اردو زبان با چاپ تصاویر دیدار وزیر امور خارجه ایران با «عمران خان» نخست وزیر و «قمر جاوید باجوا» فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان ، از توافق دو کشور برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای با هدف صلح و ثبات استقبال کردند.

روزنامه "اکسپرس تریبیون" پاکستان هم نوشت، «محمد جواد ظریف »در دیدار با مقامات  سیاسی-نظامی پاکستان تاکید کرد،  تهران آماده گسترش همکاری‌های جامع با اسلام‌آباد است.

وب سایت‌های خبری آنلاین پاکستان نیز خبر خوش وزیر امور خارجه ایران مبنی بر گشایش رسمی گذرگاه جدید مرزی میان ایران و پاکستان موسوم به ریمدان-گبد تا هفته آینده را بازتاب دادند.

روزنامه پاکستانی "بیزینس ریکوردر" نیز با اشاره به رایزنی‌های تجاری-اقتصادی هیات بلندپایه ایران در اسلام‌آباد نوشت، ایران و پاکستان راه‌های تقویت تجارت را بازبینی کرده و اکنون ساز وکار "تجارت تهاتری" میان آنان قوت گرفته است.

روزنامه معروف "داون" پاکستان هم سرمقاله خود را به دستاورد سفر اخیر «محمد جواد ظریف» اختصاص داد و نوشت، رایزنی‌های مستمر میان دولتمردان ایران و پاکستان به ویژه مقام‌های نظامی-امنیتی بسیار چشمگیر است و به تقویت مدیریت مرزهای مشترک کمک می‌کند.

این روزنامه انگلیسی زبان افزود، گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران حق مشروع پاکستان است و آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس باید این اصل مهم را بدانند و بپذیرند .

بسیاری از شبکه‌های خبری پاکستانی و تلویزیون ملی (ptv) نیز برنامه پخش زنده مراسم استقبال از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط همتای پاکستانی‌اش در محل وزارت خارجه و کاشت نهال دوستی دو کشور را همزمان پخش و منتشر کردند.

وزیر امور خارجه ایران سه ‌شنبه شب گذشته در صدر هیاتی سیاسی، نظامی و اقتصادی به اسلام‌آباد(پایتخت پاکستان ) سفر کرد و با  «عمران خان » نخست وزیر، «قمر جاوید باجوا» فرمانده نیروی زمینی ارتش  و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور  دیدار ‌و گفت وگو کرد و پس از سفر دو روزه به تهران بازگشت .

ظریف چهارشنبه شب در توئیتر نوشت، در پاکستان گفت‌وگوهای مفصل و پرثمری درباره امنیت و تجارت مرزی و همچنین مبادلات تهاتری دو کشور ایران و پاکستان داشته است.

 

کلیدواژه