عقرب 25, 1399 12:06 Asia/Kabul
  • تاکید بر گسترش مناسبات دفاعی و نظامی بین ایران و عراق
    تاکید بر گسترش مناسبات دفاعی و نظامی بین ایران و عراق

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اینکه آمریکایی‌ها به دنبال گسترش مجدد تروریست‌ها در منطقه هستند گفت، همکاری‌ دفاعی تهران و بغداد موجب ایجاد امنیت مناسب‌تری برای عراق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز یک شنبه در حاشیه دیدار با وزیر دفاع عراق در تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به مناسبات گسترده و اشتراکات تاریخی دو کشور اظهار کرد، ایران و عراق سندی را در خصوص همکاری های دوجانبه آماده کرده‌اند که مراحل آخر را می‌گذراند و در آینده‌ای نزدیک به امضا خواهد رسید.

سرلشکر باقری همچنین با اشاره به دیدار خود با وزیر دفاع عراق افزود، هدف از انجام این دیدار، توسعه و تعمیق امنیت در هر دو کشور است که البته عراق در سال‌های اخیر با توطئه‌های متعددی از جمله داعش مواجه بوده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به همکاری‌های آموزشی، عملیاتی و مستشاری ایران با عراق نیز اشاره کرد و گفت، برای مقابله با داعش، مستشاران جمهوری اسلامی ایران در کنار رزمندگان عراقی حضور پیدا کردند و ایران شهدای گرانقدری از جمله شهید «قاسم سلیمانی» را در این راه تقدیم کرد.

کلیدواژه