عقرب 25, 1399 15:21 Asia/Kabul
  • شمخانی: حمایت از اراده و امنیت مردم عراق سیاست پایدار ایران است
    شمخانی: حمایت از اراده و امنیت مردم عراق سیاست پایدار ایران است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تاکید بر این که حمایت از اراده و امنیت مردم عراق سیاست پایدار تهران است، گفت: همکاری‌های دفاعی و امنیتی ایران و عراق متضمن ثبات و امنیت است.

به گزارش ایرنا، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز یک شنبه در دیدار «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق در تهران، با اشاره به همکاری های خوب و موثر دفاعی و امنیتی دو کشور در مبارزه با تروریسم سازمان یافته از سوی آمریکا و ایادیش در منطقه و حمایت های بی دریغ ایران برای نجات شهرهای عراق از اشغال داعش تصریح کرد، این همکاری ها متضمن ثبات و امنیت منطقه است و باید تا سطوح راهبردی ارتقاء یافته و نهادینه شود.

شمخانی با بیان اینکه یکی از اهداف اعلامی آمریکا از حضور در منطقه غرب آسیا، ایجاد اختلاف و درگیری میان کشورهای منطقه است، بر ضرورت هوشیاری همه کشورهای منطقه برای مقابله با این توطئه شوم تاکید کرد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، حفظ امنیت مرزهای دو کشور را بسیار با اهمیت توصیف و اظهار کرد، ایران با هرگونه مولفه ی ناامنی که بخواهد آرامش مردم دو کشور را بر هم زند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

شمخانی همچنین با اشاره به اعتراف صریح مقامات ارشد آمریکایی مبنی اینکه حضور آنان در منطقه غرب آسیا جز جنگ افروزی، بی ثباتی و از بین رفتن منابع حیاتی منطقه نتیجه ای نداشته با تمجید از مصوبه مجلس عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق تصریح کرد، یکی از مهم ترین مولفه های ایجاد صلح و آرامش در این منطقه خروج کامل نظامیان آمریکا است.

 در ادامه این دیدار «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق نیز با قدردانی از حمایت و کمک های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در دفع شر تروریسم از عراق، بر تقویت و گسترش روابط ایران و عراق به ویژه در حوزه های نظامی و امنیتی تاکید کرد.

کلیدواژه