میزان 28, 1395 08:25 Asia/Kabul
  • «بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
    «بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امورخارجه ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تلاش تمامی طرف های درگیر در یمن برای تداوم آتش بس و پایان جنگ بی حاصل در این کشور را خواستار شد.

«بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه شنبه با استقبال از بیانیه نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد در امور یمن درباره برقراری آتش بس ٧٢ ساعته در این کشور، ابراز امیدواری کرد، همه طرفهای درگیر بویژه عربستان سعودی آتش بس را محترم شمرده و اجازه دهند کمک های انسانی بدون هیچ مانعی در اختیار مردم مظلوم یمن و آسیب دیدگان جنگ از جمله مجروحان جنایت اخیر در صنعا قرار گیرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه؛ سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین شرایط انسانی در یمن را فاجعه آمیز و اسفبار اعلام کرد.

"اسماعیل ولد شیخ الاحمد " نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، احزاب و گروه های یمنی تضمین داده اند که آتش بس در این کشور، از بامداد پنج شنبه و در مرحله اول به مدت 72 ساعت و با امکان تمدید آغاز شود.

رژیم آل سعود از ماه حمل سال گذشته با حمایت آمریکا و برخی کشورهای عربی به یمن حمله کرده است تا "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی این کشور را به حکومت بازگرداند.

 

 

کلیدواژه