روحانی: حمل و نقل از پایه های توسعه و روابط با جهان است
(last modified Thu, 19 Nov 2020 09:34:35 GMT )
عقرب 29, 1399 14:04 Asia/Kabul
  • روحانی: حمل و نقل از پایه های توسعه و روابط با جهان است
    روحانی: حمل و نقل از پایه های توسعه و روابط با جهان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، حمل و نقل را از پایه ها و ارکان جهش تولید، توسعه کشور و گسترش گردشگری و روابط با جهان دانست.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران  روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۳ طرح  آزادراهی و فرودگاهی کشور، با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی ایران در منطقه و جهان گفت: عبور روزانه 1400 پرواز از آسمان ایران نشان می دهد که جایگاه کشور نه فقط در بخش هوایی بلکه در بخش های ریلی، جاده ای و بندری، بسیار ویژه و ارزشمند است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری از بزرگراه‌ها و آزادراههای کشور را باعث ارتقای ایمنی و کاهش زمان تردد جاده‌ای در کشور عنوان کرد و افزود: دولت تلاش کرد در کنار توسعه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، از فناوری‌های نوین نیز در این زمینه بهره بگیرد که این موضوع باعث ایجاد تحولی بزرگ در عرصه حمل و نقل بار و مسافر در جاده‌های کشور شده است.
روحانی همچنین با اشاره به خرید 16 فروند هواپیما پس از توافق برجام گفت: اگر خباثت‌های دولت فعلی آمریکا  نبود دولت ایران برنامه‌ریزی‌های لازم برای نوسازی تمام ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی کشور را انجام داده بود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه گسترش شبکه راهها، ریل و خطوط هوایی تاثیر زیادی در رونق اقتصادی کشور دارد، تصریح کرد: دولت با وجود تمام محدودیت‌ها توانسته اقدامات قابل توجهی در گسترش ظرفیت‌های حمل و نقلی کشور و تجهیز شبکه راهها و راه آهن کشور به امکانات و فناوری‌های نوین انجام دهد. 
امروز با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران ۱۳ طرح آزادراهی و فرودگاهی به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

کلیدواژه