ادعای بولتون درباره تلاش های ترامپ برای توافق با ایران
(last modified Thu, 19 Nov 2020 10:41:46 GMT )
عقرب 29, 1399 15:11 Asia/Kabul
  • ادعای بولتون درباره تلاش های ترامپ برای توافق با ایران

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، بدون اشاره به سیاست های ضدایرانی مقامات کاخ سفید مدعی شد، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس،"جان بولتون" مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با تکرار ادعاهای مقامات کاخ سفید گفت: "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری شکست در انتخابات را هرگز نخواهد پذیرفت و در روزهای آینده احتمالاً به دنبال دیدار با مقام‌های ایرانی و توافق با  ایران است.

بولتون،  گزارش‌ ادعایی اخیر روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" مبنی بر قصد ترامپ برای اقدام نظامی علیه جمهوری‌ اسلامی ایران را امری بعید و ناشی از شیوه تصمیم‌گیری آشفته، غیرمتعارف، ناآگاهانه و نامنسجم ترامپ توصیف کرد.

ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید بارها موضوع مذاکره با مقامات ایران را مطرح کرده اند.

این در شرایطی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده اند تنها امکان مذاکره با امریکا بازگشت این کشور به برجام  است. 

روزنامه نیویورک ‌تایمز روز دوشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد، ترامپ در جلسه‌ای با مقامات امنیت ملی آمریکا از حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران سخن گفته که با مخالفت آنها روبرو شده است.

«علیرضا میریوسفی»، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به انتشار این خبر  بر توانایی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از قدرت نظامی برای جلوگیری و یا پاسخگویی به هر ماجراجویی تاکید کرد.

کلیدواژه