قوس 02, 1399 12:37 Asia/Kabul
  •  توسعه افغانستان از مسیر گفت‌وگوهای بین الافغانی می‌گذرد
     توسعه افغانستان از مسیر گفت‌وگوهای بین الافغانی می‌گذرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن تروریسم در هر شکل و رنگی ، یادآور شد: توسعه افغانستان از مسیر گفت‌وگوهای بین الافغانی می‌گذرد که جمهوری اسلامی ایران همواره از آن حمایت کرده و همه گروه‌ها و جریان‌ها باید به آن پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد،درباره اصابت موشک به سفارت ایران در کابل  گفت: نگران همسایه عزیز خود هستیم. همسایه زخم‌خورده‌ای داریم. زخم تروریسم، جنگ و تجاوز آمریکا و کشتار مردم بی‌گناه ولی پرغرور افغانستان مسئله‌ای است که سعی می‌کنیم رفع شود.

خطیب زاده گفت: اتفاق دیروز، حملات راکتی به مناطق مختلف کابل بود و محوطه سفارت ایران هم مورد اصابت قرار گرفت که البته خسارت جدی برای افراد حاضر در سفارت نداشت.

با بیان اینکه در همان لحظات اول با سفارت و وزارت خارجه افغانستان در ارتباط بودیم، تصریح کرد: مسئولیت این ماجرا را به عهده کسانی می‌دانیم که برخلاف ملت افغانستان بر خواست خود پافشاری می‌کنند.

روز گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان مورد اصابت یک فروند موشک  قرار گرفت که تلفاتی به همراه نداشت.

شهر کابل، از زمان آغاز روند مذاکرات صلح  در دو ماه گذشته تاکنون شاهد ده ها انفجار تروریستی بوده  که صد ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

 

کلیدواژه