قوس 03, 1399 13:41 Asia/Kabul
  • بسیج سرمایه عظیم انقلاب اسلامی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است
    بسیج سرمایه عظیم انقلاب اسلامی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است

همزمان با هفته بسیج، ستاد کل نیروهای مسلح ایران در بیانیه ای بسیج را سرمایه عظیم انقلاب اسلامی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان دانست.

به گزارش ایرنا، ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه در بیانیه ای با گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره)، بسیج را سرمایه عظیم انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: امروز بسیج فراتر از یک نیروی دفاعی برای مقابله با تهدیدهای سخت، با معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های همه‌جانبه و چندمنظوره، به‌عنوان سرمایه عظیم انقلاب اسلامی برای خنثی‌سازی توطئه‌های سخت، نیمه‌سخت و جنگ نرم دشمنان، گره‌گشایی از مشکلات و چالش‌های گوناگون محسوب می‌شود.

ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه فرهنگ و تفکر بسیجی را نیاز همیشگی جامعه انقلابی و اسلامی ایران توصیف و تاکید کرد: حضور فعال و تأثیرگذار در وقایع حساس و صحنه‌های مختلف نیاز کشور و جامعه  نشانه عقلانیت، درایت و زمان‌شناسی بسیج است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: بسیج به‌عنوان مهمترین و شاخص‌ترین سرمایه اجتماعی نظام، نماد آمادگی و اقتدار همه‌جانبه ایران اسلامی و خط مقدم نقش‌آفرینی‌های ملی برای خلق حماسه‌های بزرگ پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی در نیل به قله‌های رفیع عزت و عظمت جهانی و تمدن‌سازی است.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران آمده است، بسیج نسخه‌ای موفق در سطح برخی کشورهای جهان به ‌ویژه کشورهای منطقه است که موجب اقتدار و ایستادگی جبهه مقاومت در برابر سلطه‌گران و تروریسم و تغییر شرایط به نفع امت اسلامی شده است.

حضرت امام خمینی (ره) در 26 نوامبر 1979 (پنجم قوس 1358)  فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفان را صادر کردند.

کلیدواژه