جهان اسلام خیانت اعراب در عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی را نمی‌پذیرد
(last modified Tue, 24 Nov 2020 06:58:22 GMT )
قوس 04, 1399 11:28 Asia/Kabul
  • جهان اسلام خیانت اعراب در عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی را نمی‌پذیرد
    جهان اسلام خیانت اعراب در عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی را نمی‌پذیرد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: افکار عمومی در جهان اسلام و مسلمانان خیانت عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را نپذیرفته و عاملان آن را نمی‌بخشند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «سیدمحمد حسینی» رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی روز سه‌شنبه در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین (مسئله فلسطین و تطبیع) افزود: عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در جهان اسلام نگرانی ایجاد کرده است.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: بیش از 10 سال است که امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روابط غیرعلنی و غیررسمی داشته‌اند اما هم‌اکنون نقاب از چهره آنان برداشته شده و روابطشان علنی و رسمی شده است.
حسینی گفت: آمریکا تصور می‌کرد با عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی و ایجاد جبهه واحد ضد ایران می‌تواند دستاوردی برای خود ایجاد کند اما جمهوری اسلامی به کشورهای منطقه هشدار داده است که اگر بخواهند همکاری‌های نظامی با رژیم صهیونیستی داشته باشند عواقب سنگینی دارد. 
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد اعراب، عزت و اعتبار اسلامی خود را در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فروختند. 
در پی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط  رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی،در ماههای گذشته امارات ، بحرین و سودان  با اسرائیل  بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.
نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با موضوع مسئله فلسطین و تطبیع، امروز به صورت وبینار در تهران برگزار شد.

کلیدواژه