قوس 06, 1399 08:47 Asia/Kabul
  • روحانی: اراده ایران روابط برادرانه با کشورهای حاشیه خلیج فارس است
    روحانی: اراده ایران روابط برادرانه با کشورهای حاشیه خلیج فارس است

رئیس جمهوری ایران، روابط تهران – دوحه را دوستانه و رو به توسعه دانست و تاکید کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران، گفتگو، تفاهم و روابط برادرانه با کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با اشاره به ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه عرصه‌های مورد علاقه بویژه روابط اقتصادی و تجاری گفت: تسریع در اجرای توافقات میان ایران و قطر به نفع دو ملت و منطقه خواهد بود.

روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه بازکردن پای رژیم صهیونیستی عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه خواهد بود، خاطرنشان کرد: واقعا جای شگفتی است که برخی از همسایگان، امنیت خودشان را در سایه ارتباط با رژیم صهیونیستی جنایتکار می‌دانند در حالی که این رژیم، دشمن همه منطقه و کشورهای اسلامی است.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه کشورهای منطقه می‌توانند مشکلاتشان را به عنوان همسایه و برادر حل و فصل کنند، ابراز امیدواری کرد: با تحولات تازه در عرصه روابط بین المللی، سیاست‌های خصمانه برخی از کشورهای منطقه تعدیل و فرصت گفتگو و رسیدن به تفاهم درون منطقه‌ای فراهم شود.

امیر قطر نیز روابط دوحه و تهران را راهبردی و رو به توسعه خواند و تاکید کرد: اجرای توافقات ایران و قطر در راستای منافع دو ملت است و دوحه همه تلاش خود را برای اجرای این توافقات بکار خواهد گرفت.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» در ادامه با اشاره به رفتارهای غیرمسوولانه برخی کشورها در منطقه ابراز امیدواری کرد: همکاری بین ایران و کشورهای خلیج فارس در تمام حوزه‌ها و از جمله درباره امنیت آب‌های منطقه بیش از پیش توسعه یابد.

امیر قطر در این گفتگوی تلفنی از رئیس جمهوری ایران برای دیدار رسمی از دوحه دعوت کرد که روحانی ابراز امیدواری کرد، این سفر در فرصت مناسب انجام گیرد.

کلیدواژه