قوس 06, 1399 09:00 Asia/Kabul
  • پیام تسلیت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پی درگذشت عالم هندوستانی
    پیام تسلیت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پی درگذشت عالم هندوستانی

آیت الله «لطف‌الله صافی گلپایگانی» از مراجع عظام تقلید در قم، درگذشت عالم برجسته هندوستان مولانا «سید کلب صادق نقوی» را تسلیت گفت.

آیت الله «لطف‌الله صافی گلپایگانی» از مراجع عظام تقلید در پیامی که روز چهارشنبه منتشر شد، ضمن ابراز تاسف از درگذشت «سیّد کلب صادق نقوی» رحمة الله علیه یادآور شد، این عالم برجسته، انسانی متعهد، متواضع، زاهد، پارسا و مجاهد بود که با اخلاق حسنه خود مردم را به صراط مستقیم هدایت می‌کرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه این پیام، فقدان این عالم برجسته را به جوامع علمی و دینی هندوستان و به خاندان و ارادتمندان مولانا «سید کلب صادق نقوی» تسلیت گفت.

آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه ایران نیز در پیامی ضمن تسلیت درگذشت مولانا دکتر کلب صادق نقوی از علمای هندوستان خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ و وارسته، خدمات زیادی در ترویج علوم دینی، تاسیس مراکز علمی، درمانی و اجتماعی و تامین منابع مالی آموزش دین و فرهنگ دینی به جامعه علمی و نخبگانی حوزوی و دانشگاهی کشور هند کرد.

مولانا «سید کلب صادق نقوی» از شخصیت‌های برجسته شیعیان هندوستان و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و عضو بلندپایه هیات حقوق مسلمانان هند عصر سه شنبه بر اثر بیماری ذات الریه درگذشت.

وی به عنوان امام جمعه شهر لکهنو Lucknow از خطبای مشهور هند به شمار می‌رفت و خدمات علمی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی فراوان از جمله ساخت مدرسه، دانشگاه و مراکز درمانی برای پیروان و محبان اهل بیت(ع) از خود بر جای گذاشت.

کلیدواژه