قوس 06, 1399 09:08 Asia/Kabul
  • نیروی دریایی ایران در مقابله با دشمن مقتدرانه ظاهر شده است
    نیروی دریایی ایران در مقابله با دشمن مقتدرانه ظاهر شده است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جایی که دشمن سعی در قدرت‌نمایی دارد، مقتدرانه و پرافتخار ظاهر شده است.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: حضور موفق ناوهای ایرانی از دریای چین تا اقیانوس اطلس، از خلیج عدن و باب‌المندب و مدیترانه گرفته تا آفریقای جنوبی همه جا ثبت شده و تحسین همگان را برانگیخته است.

سرلشکر موسوی یادآور شد: نیروی دریایی ارتش ایران، امروز از ناو و تجهیزات شناور پیشرفته تا زیردریایی‌های سبک، متوسط و سنگین مدرن را با تکیه بر توان داخلی می‌سازد؛ سامانه‌های ارتباطی و موشکی و پدافندی‌اش داخلی است؛ تاکتیک‌های نبرد دریایی را خودش، براساس تجربه نبردهای دریایی نوشته و بومی‌سازی کرده و به نقطه اتکای نظام در دریا تبدیل کرده است.

فرمانده کل ارتش ایران با اشاره به قدرت موشک‌های نقطه زن و دوربرد نیروی دریایی در انهدام اهدافی تا صدها کیلومتر جلوتر از یگان‌های شناور، تاکید کرد: اگر دشمن به خیال توان دریایی‌اش مستی کند و راهش کج شود، ضربتی توفانی از نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران دریافت خواهد کرد.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت رشادت‌ها و دلاور مردی‌های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور و به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب‌های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی و در نطفه خفه کردن نیروی دریایی دشمن بعثی، هفتم آذر/قوس (27 نوامبر) را روز نیروی دریایی ارتش نام گذاشتند.

کلیدواژه