قوس 06, 1399 12:55 Asia/Kabul
  • توان بالای تحقیقات علمی و پزشکی ایران در منطقه
    توان بالای تحقیقات علمی و پزشکی ایران در منطقه

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر توان تحقیقات علمی و پزشکی در سطح بالایی به ویژه در بین کشورهای منطقه قرار دارد.

«مصطفی قانعی» رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ایران روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره فعالیت های تحقیقاتی انجام شده در کشور از زمان شروع همه‌گیری کرونا و توان تحقیقاتی ایران برای مقابله با این ویروس افزود: احساس مسوولیت و فعالیت های قابل ستایش در حوزه صنعت، زیست فناوری و بهداشت از جمله مواردی است که در ایران موجب شد فناوری تولید ونتیلاتور، فناوری تولید کیت های تشخیصی و تولید ماسک به سرعت پیش برود.
قانعی با بیان اینکه ایران کشوری نیست که تازه به پتانسیل تحقیقاتی رسیده باشد، گفت: متخصصان ایرانی در زمینه کرونا در حد توان ورود کردند و اگر بحث تحریم ها نبود و حمایت های جدی تری صورت می گرفت، نتایج بهتری هم به دست می آمد.
دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این از ثبت واکسن های ایرانی کرونا در سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: ایران و مصر ۲ مدعی اصلی ساخت واکسن کرونا در منطقه بوده و در حال فعالیت برای تولید آن هستند.
به گفته قانعی چند نوع واکسن کرونا در ایران در حال ساخت است که برخی از آنها مرحله حیوانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند و برخی های دیگر در حال اتمام این مرحله هستند.
تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان به بیش از 60 میلیون نفر رسیده است که از این تعداد دست‌کم یک میلیون و 417 هزار نفر جان خود را از دست دادند و حدود 42 میلیون نفر هم بهبود یافته‌اند.

کلیدواژه