قوس 09, 1399 13:36 Asia/Kabul
  • نمکی: وضعیت بیماری کرونا در ایران رو به بهبود است
    نمکی: وضعیت بیماری کرونا در ایران رو به بهبود است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، وضعیت بیماری کرونا را در کشور رو به بهبود دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در جلسه شورای ناظران گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در ایران با عنوان «طرح شهید قاسم سلیمانی» گفت: وضعیت بیماری کرونا در کشور به ویژه در شهرستان‌هایی که اخیراً محدودیت در آن‌ها اعمال شد، رو به بهبود است.

نمکی با اشاره به برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر رسیدن مرگ و میر بر اثر کرونا به حدود 800 تا یک هزار مورد در روز تصریح کرد: خوشبختانه آمارها در کشور رو به بهبود است و هنوز اثرات محدودیت‌های جدید و طرح شهید قاسم سلیمانی خودشان را نشان نداده است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران خاطرنشان کرد: باید مراکز سرپایی و تست گیری از افراد مشکوک در کشور حداقل به پنج هزار پایگاه یا مرکز برسد تا دسترسی مردم به مراکز تشخیصی، بهداشتی و تست گیری افزایش پیدا کند.

بسیجیان ‌و کارشناسان حوزه بهداشت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در ایران) با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیازهای اولیه آن‌ها، به اجرای بهینه پروژه کنترل و ریشه کنی همه‌گیری کرونا کمک می‌کنند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ایران، مجموع بیماران کووید- 19 در کشور به بیش از 935 هزار نفر رسیده است که از این تعداد حدود 650 هزار نفر بهبود یافته‌اند.

کلیدواژه