قوس 11, 1399 12:45 Asia/Kabul
  • میریوسفی: ترور مقامات یک کشور عضو سازمان ملل،بازی خطرناکی است
    میریوسفی: ترور مقامات یک کشور عضو سازمان ملل،بازی خطرناکی است

سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل ، حمایت از ترور یک دانشمند را تشویق رژیم جنایتکار اسرائیل و متحدانش، برای ارتکاب ترورهای بیشتر و بازی خطرناک خواند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«علیرضا میریوسفی» سخنگوی دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در نامه‌ای به روزنامه «وال استریت ژورنال»، مداخله رژیم اسرائیل در اقدام جنایتکارانه در ترور دانشمند شهید «محسن فخری زاده» را به منظور بر هم زدن بیشتر وضعیت آشفته در منطقه و از بین بردن مسیر دیپلماسی طراحی شده خواند.

در این نامه آمده است: سرمقاله شما با عنوان «بایدن، ایران و بمب» ۲۸ نوامبر(8 قوس) شرم آور و غیرانسانی است چرا که حمایت غیرقابل توجیه از ترور وحشیانه یک دانشمند برجسته، کاری جز تشویق چند جنایتکار نظیر رژیم اسرائیل و متحدانش، برای ارتکاب ترورهای بیشتر نیست.

میریوسفی در این نامه عنوان کرده است: بدون شک، هدف از مداخله رژیم اسرائیل در این اقدام جنایتکارانه، به منظور بر هم زدن بیشتر وضعیت آشفته در منطقه و از بین بردن مسیر دیپلماسی طراحی شده است.

در این نامه آمده است: شهید محسن فخری زاده یک دانشمند برجسته و قهرمان ملی برای همه ایرانیان بود و ترور وی هیچ اثری بر برنامه هسته‌ای کاملا مسالمت آمیز ایران نخواهد داشت، همانطور که ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در چند سال گذشته تاثیری در پیشرفت‌ فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز کشور نداشته است.

«محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور جمعه گذشته (7 قوس) در حمله تروریستی در اطراف تهران به شهادت رسید.

کلیدواژه