فراخوان ایران برای ایجاد اجماع جهانی در برابر اقدامات زورمدارانه یکجانبه
(last modified 1399-09-12T12:45:29+00:00 )
قوس 12, 1399 17:15 Asia/Kabul
  • فراخوان ایران برای ایجاد اجماع جهانی در برابر اقدامات زورمدارانه یکجانبه
    فراخوان ایران برای ایجاد اجماع جهانی در برابر اقدامات زورمدارانه یکجانبه

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین، جامعه جهانی را به ایجاد اجماع در برابر اقدامات زورمدارانه یکجانبه دعوت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمانهای بین المللی مستقر در وین در سمینار دیپلماتیک "اقدامات زورمدارانه یکجانبه در چارچوب کرونا"، که از سوی نمایندگیهای دائم ایران، کوبا و ونزوئلا در وین و با شرکت بیش از 38 کشور به طور مجازی برگزار شد، از ویژگی های تاریخ معاصر را گرایش چند کشور به ویژه آمریکا به تحمیل اقدامات زورمدارانه یکجانبه ضد کشورهای هدف، در راستای اهداف سیاست خارجی خود دانست.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمانهای بین المللی مستقر در وین با تأکید بر اینکه اقدامات زور مدارانه تأثیر مستقیم بر حق حاکمیت کشور آسیب دیده و سایر کشورها دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که تحت چنین اقدامات غیرانسانی قرار گرفته است. 
غریب آبادی اقدامات زورمدارانه یکجانبه غیرانسانی و غیرقانونی آمریکا  را عامل محدود کردن توانایی‌ها در حفظ و تقویت ظرفیت ها برای پیشگیری و کنترل شیوع بیشتر ویروس کرونا دانست و افزود: این اقدامات غیر انسانی، به طور جدی بر سلامتی و زندگی ایرانیان و سایر ملت ها تأثیر می گذارند.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمانهای بین المللی مستقر در وین همچنین با اشاره به ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران گفت: در زمانی که ایران تحت تحریم های غیرانسانی آمریکا قرار دارد، یک دانشمند ایرانی ترور شد که کاملاً مغایر با حقوق بین الملل، از جمله اصول منشور ملل متحد و حقوق اساسی بشر است.
«محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور جمعه گذشته (7 قوس) در حمله تروریستی در اطراف تهران به شهادت رسید.

کلیدواژه