قوس 15, 1399 12:42 Asia/Kabul
  • روسیه: برجام پایداری خود را اثبات کرده است
    روسیه: برجام پایداری خود را اثبات کرده است

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که برجام تاکنون پایداری خود را به نمایش گذارده و آن را اثبات کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «میخائیل اولیانوف» روز شنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ایده های جدید زیادی در مورد اینکه با برجام چگونه باید رفتار کرد، وجود دارد.

این مقام روس در پیام خود همچنین به ایده جدید وزیر امور خارجه آلمان در این مورد اشاره کرد.  

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه در اظهار نظری همسو با سیاست‌های کاخ سفید عنوان کرد: به یک توافق هسته‌ای فراتر با ایران نیاز داریم که منافع ما را تامین کند.

ماس همچنین ادعا کرد: تهران نباید به سلاح هسته‌ای و هرگونه برنامه موشکی که منطقه را تهدید کند دسترسی داشته باشد.  

نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه مطلب خود تصریح کرد: تنها سوالی که در این مورد غالبا مطرح می شود این است که آیا برجام می تواند با وجود این خلاقیت ها موجودیت خود را حفظ کند؟ امیدواریم که حفظ کند.

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در توییتی تصریح کرد، "هایکو ماس" و تروئیکای اروپایی باید پیش از صحبت کردن درباره اقدامات ایران، دست از آپارتاید نفرت انگیز کرونایی، نقض برجام و رفتارهای شرورانه خود در منطقه غرب آسیا از جمله فروش 100 میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس و حمایت کورکوارنه از اقدامات تروریستی اسرائیل بردارند.

 

کلیدواژه