قوس 16, 1399 13:59 Asia/Kabul
  • روحانی:  آرزوی ترامپ در به صفر رساندن صادرات ایران محقق نشد
    روحانی: آرزوی ترامپ در به صفر رساندن صادرات ایران محقق نشد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موانع متعدد جنگ اقتصادی آمریکا برای صادرات نفت و محصولات پتروشمی ایران، گفت: هیچوقت آرزوی «دونالد ترامپ» در به صفر رساندن صادرات نفت ایران محقق نشد و آن آرزو را با خود خواهد برد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر ضرورت آمادگی برای رساندن تولید نفت کشور به ظرفیت طبیعی برای صادرات اظهار کرد: با عملی شدن برجام و رفع تحریم‌ها، در مدت کوتاهی فروش نفت ایران به بیش از دو میلیون بشکه رسید و با وجود ابزارهای عملیاتی و تجربه‌های ارزنده، امروز هم این آمادگی برای افزایش سریع تولید نفت بیشتر وجود دارد.

بر اساس تصمیم ستاد اقتصادی دولت، وزارت نفت ایران تمامی اقدامات لازم برای آماده‌سازی منابع و تجهیزات صنعت نفت برای تولید و فروش متناسب با ظرفیت موجود را ظرف سه ماه آینده به کار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه این نشست، با بیان اینکه بودجه سال آینده (1400 هجری شمسی) حاوی پیام‌های روشن و متعدد برای فعالان اقتصادی و عموم مردم است، تصریح کرد: حمایت از قشرهای کم درآمد با در نظر گرفتن پرداخت‌های هدفمند معیشتی، جبران تورم در دستمزد کارکنان، کارگران و حقوق بگیران، تامین کالاهای اساسی مبتنی بر نیازهای مردم، تامین مواد اولیه برای تولید کارخانه‌ها و مهمتر از همه سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت های کشور، از مهمترین پیام‌های بودجه سال آینده است.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه کرونا و موانع تحریم‌ها موجب وقفه در بخش چشمگیری از کسب و‌ کارها شده است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایط بی‌سابقه‌ای، دولت از همه راهکارها و ظرفیت‌های ممکن برای ارتقای تاب‌آوری اجتماعی و اقتصادی اقشار زیان دیده و حمایت از نیروی کار بهره برده است.

کلیدواژه