کشورهای اسلامی عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را کاری ناپسند معرفی کنند
(last modified Tue, 08 Dec 2020 06:25:32 GMT )
قوس 18, 1399 10:55 Asia/Kabul
  • کشورهای اسلامی عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را کاری ناپسند معرفی کنند
    کشورهای اسلامی عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را کاری ناپسند معرفی کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: دولت‌ها و جامعه اسلامی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستسی را به عنوان یک کار ناپسند به جامعه جهانی معرفی کنند.

«محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «فیصل مقداد» وزیر امورخارجه سوریه در تهران تاکید کرد: تا زمان حضور رژیم تروریستی و اشغالگر قدس، امنیت پایدار در منطقه وجود نخواهد داشت.
قالیباف وحدت میان امت اسلامی را ضامن پیروزی در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: اتکای کشورهای اسلامی به مردم، اسلام و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان رمز موفقیت آنها خواهد بود.
رئیس قوه مقننه ایران با تبریک پیروزی‌های سوریه در برابر تروریست‌های تکفیری در سال‌های اخیر افزود: در کنار مقاومت دولت و ملت سوریه در جنگ با دشمنان، گفت‌وگوهای سیاسی در چارچوب روند آستانه می‌تواند به برقراری ثبات و امنیت پایدار در سوریه و منطقه منجر شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با یادآوری نقش برجسته سردار شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کمک موثر به حفظ امنیت منطقه، سوریه را خط مقدم جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی خواند و بر تداوم حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت و دولت و ملت سوریه تاکید کرد.
قالیباف همچنین گسترش ارتباطات پارلمانی بویژه مراودات میان گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه استقبال کرد.
فیصل مقداد هم با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه در برابر هجمه‌ دشمنان گفت: دولت و ملت سوریه هیچگاه کمک‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد.
وزیر امورخارجه سوریه با تسلیت و محکوم کردن ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند ممتاز هسته‌ای و دفاعی ایران گفت: ترور سردار شهید سلیمانی و فخری‌زاده بار دیگر چهره واقعی رژیم صهیونیستی و آمریکا را به عنوان حامیان تروریسم نشان داد.

کلیدواژه